Anak Jagung Baru Menetas ♥

FollowDashboard

Alhamdulillah. Selamat Tahun Baru!
Monday, December 31, 2012 ? 0 Atashinchi ?

Assalamu'alaikum wbt! It's close to new year! Alhamdulillah to Allah sebab memberi aku peluang untuk hidup sehingga kini. Tak sangka dah nak masuk 2013 pun dah kan? :-) So, apa rancangan korang bila dah masuk tahun baru ni? Got new azam? Haa? Azam aku? Azam aku tahun 2013 ni actually nak belajar betul betul. Ye lah kan. Dah masuk menengah atas, of course lah kena focus in study. No more holiday. 

Bukan senang tau nak capai azam kita every year. Ada saja benda yang boleh menyebabkan kita punya azam tercancel. Ambik contoh aku punya azam tadi. Konon nye lah nak belajar betul betul. But at last, kita ambik mudah je semua benda yang kita dah niat awal awal. Kita berfikiran "alah, SPM tu tahun depan. Pehal nak kecoh kecoh nak study masa form 4 ni" Haa tengok? Awal awal lagi dah niat :p Ceh. Haha takdelah. Cuma contoh ja. Tak ambik serious pun menda ni. So, moral of the story, yakin kan diri untuk capai azam kita. Yeah!

Happy dah lah kan batch 95's yang dah habis SPM tu. Boleh enjoy. Lupa segala tekanan. Hm. Aku ni ja. Baru nak masuk alam budak SPM *ceh ayat :p* ni pun still terkial kial. Takut lah apa lah. Taktahu ambil aliran apa. Hm....................... Apa? Result? Err..err. Hm. Tak membanggakan, tak mengecewakan. Actually, masa pergi ambil result tu, tangan aku sejuk. Sejuk sangat. Entah kenapa sampai takut kesitu. Masa pergi ambil result UPSR dulu tak macam ni pun. Alhamdulillah aku dapat 2A 5B 1C. C tu Sejarah. Sumpah aku rasa menyesal. Satu ja weh C. Kenapa tak 6B ja. Hm :-( Yang A tu of course lah BM. Tapi yang aku tak jangka, KH aku A! Haha. Alhamdulillah. Ni perbualan masa pergi ambil result haritu :-

-Cikgu Rahman (cikgu BM)-

Cikgu Rahman : Haa. Nabila! Mai ambik result hang. 
Me : Sat sat cikgu. Satgi lah. Cikgu bagi kat orang lain dulu.
Cikgu Rahman : Ok

*a few minutes later*
Cikgu Rahman : Nabila. Lekaih. Ambik result. Bila lagi nak ambik?
Me : Emm. Okay lah cikgu *dalam hati duk istigfar*
Cikgu Rahman : Hmm *baca result aku* Hang dapat 2A 5B 1C.
Me : *actually buat pekak bila cikgu habaq result* 
Cikgu Rahman : Tapi subject saya A lah. 
Me : Huhh. Okay *lega sikit*

-Cikgu Hasnah (cikgu KH), Cikgu Sazlyna (cikgu MT) and Cikgu Andong (cikgu SC)-

Me : Hi cikgu
Cikgu Hasnah : Hm? Mana result?
Me : *sua result dekat cikgu*
Cikgu Hasnah : Subject saya A dak?
Me : Entah cikgu. Saya tak tengok pun lagi result saya.
Cikgu Hasnah : *senyum sambil tengok result aku*
Cikgu Andong : *ambil result aku* Science kamu tak A eh?
Me : Hm. Tulah cikgu. *actually masa trial SC aku 75%. Cikgu target aku A in sains*
Cikgu Andong : Oh.
Me : Saya ingat saya nak masuk kelas amanah ambik science stream. tapi dah math ngan science saya macam tu. Agaknya dapat tak cikgu?"
Cikgu Andong : A dengan B boleh masuk lagi kelas amanah. Cuma kalau C ja baru depa pertimbangkan. 
Me : Oh yeka. *lega*

Actually masa aku belum ambil result lagi, cikgu andong dah gamit gamit dekat aku nak mintak result. Aku duk geleng geleng cakap belum ambik lagi. Haha. Punya beria cikgu andong. But at last, aku tak boleh happykan dia dengan result sains aku tu :-( Redha dengan apa yang ada je lah. 

Ni muka teran tahan nangis sebab baru ambil result. 

My result? OMG. k, ni ja mampu bagi dekat mak dengan abah. Redha :')

Alhamdulillah. Tamatlah post aku untuk tahun ni. Well, i'll come back for 2013! Hihi. Ceh ayat :p So, make our azam in 2013 becomes true. Yeahhh! We can do it! Happy New Year guysss! ;D Muah! x
   


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// Forever Young-One Direction