Anak Jagung Baru Menetas ♥

FollowDashboard

Finally! I'm freeeeeeeeeeeeee!
Saturday, October 20, 2012 ? 0 Atashinchi ?
Assalamu'alaikum wbt! *dancing* Seronoknyerwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww! Hahaha. because? aku dah lepas menengah rendah! yeayyy! terasa macam dah matured and sedia nak kahwin dah. Eh? hahaha LOL. How bout you guys? nice? not nice? sakit? kalau sakit, pergi makan ubat and pandai lah urus diri time sakit ye. and congratulations to all batch 97's! hahaha. semoga kebahagian kita kalini akan berlarutan sehingga kita dapat result dia nanti. Amin! 

Hm, lepas pmr ada rancang pergi mana mana tak? kalau ada baguslah. bak kata orang 'Jauh Perjalanan, Luas Permandangan" *eh, macam peribahasa aku dalam karangan BM exam ritu je?* hehe. Family aku rancang nak pergi Langkawi. Not family actually -.- me and my mak ja. Tapi aku nak cancel cause aku nak pergi rombongan sekolah pergi KL bersama pengetua cause pengetua yang ni dah nak pencen dah. But, my mak macam tak bagi. K tensionnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.

Cikgu practical pun dah habis mengajar kat sekolah aku. Diorang semua sporting. Comel comel pulak tu. Lelaki ke perempuan? Perempuan lah woi! -.- Lelaki ada. tapi macam perempuan. Eh! no komen :p Paling rapat dengan semua. tapi yang paling paling paling rapat dengan cikgu hasimah dengan cikgu husna. Tak ada pulak gambar cikgu hasimah. cikgu husna ada lah. 

Ada banyak aktiviti lepas pmr sebenarnya. ada giatmara, aku masuk buat jahitan manik and masak ice cream. Pilihan tak banyak so, ambik aja lah mana pun. and then ada banyak lawatan. pergi KL, pergi gua tempurung. Ni cikgu siti ajak pergi cameron highlands. Haih, duit banyak gila nak guna. 

and baru baru ni, kelas aku ada buat masak masak sikit kat bilik kh. buat kuih semperit. Masya'allah, kawan aku kebanyakkannya tak tahu masak. Aku je lah jadi tukang arah. Mujur lah ada jugak kawan tolong sikit sikit. Tapi tang nak picit acuan tu, semuaaaaa tak pandai! aku dah letih buat semua benda. Dengan kipas rosak. Harap angin dari tingkap ja. Sabar ja lah. Satu bancuhan tu aku yang kena buat. dari pukol 10 i think, sampai pukol 12.45 baru siap buat acuan kuih semperit tu. Balik tu, aku ambik paling banyak. Bagi sikit kat arman, then bawak balik sikit bagi dekat mak. Tak semua lah rasa, tapi majoriti yang rasa said sedap. Alhamdulillah, even jari dah merah sebab duk tekan acuan dia.

Memang free sangat sampai main laptop tak ingat dunia sampaikan abah warning kata nya "adik kalau nak guna laptop, tengok masa sama. Jangan sampai abah buang laptop tu baru tau" Hm, yes Sir. Nak buat cemana, abah warning untuk kebaikan aku. Jadi, sementara masa yang duk ada ni, baik aku manfaat elok elok sebelum aku kenal apa tu addmath, apa tu akaun. subject yang paling digeruni oleh kami batch 97 ni. Kalau boleh, aku nak masuk kelas sains tulen. Kakak ipar aku yang sarankan :)

Hm, btw doakan result ona nanti cemerlang lah k? untuk masa depan ona and yang lain. doakan sama dengan sahabat-sahabat ona k. Sama sama kita doa untuk kebahagian kita satu hari nanti perhaps. Amin! So, this the picture.........

this is me with ustazah husna, wardah and tikah at the behind.

ni pulak kuih semperit yang aku buat haritu. bunga dia tak nampak sangat cause masa putar gula dengan mentega tu, gula tak hancur :(

Hm. See you guys for the next post! Assalamu'alaikum! *peace* 


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// Forever Young-One Direction