Anak Jagung Baru Menetas ♥

FollowDashboard

Berubah
Saturday, May 19, 2012 ? 0 Atashinchi ?

Assalamualaikum. wahhh, berlumut haa belugs aku. hampir berapa bulan dah tak hapdet. miss me? No? K.

Hewini di tengahari yang boleh katakan panass ni tapi sejuk sbb baru lepas hujan, aku nak hapdet belug ni. ye lah kannn, sibuk memanjang. busy :p hahaha, busy lah sangat *tgn di atas mata pun ke atas* <--ayat aban.

K, berubah. Ramai orang cakap yang manusia ni cepat berubah kan? yes it's fact. ada yang berubah secara mendadak, ada yang berubah sikit sikit. Tapi yang penting, dia berubah. kannnnn? Sabda Rasulullah :- 

“Barangsiapa yang amalannya hari ini lebih baik dari semalam,

dia adalah orang yang beruntung. Barangsiapa yang amalannya hari ini sama dengan yang semalam,

dia adalah orang yang rugi”


Aku pun tak ada lah berubah sampai jadi wanita perfect betul betu pun. Cuma insan yang kerdil di dunia ingin tampil membuat ucapan. Aku tahu dulu memang aku freehair. and it was embarassing me a lot. I'm very very ashamed to Allah. Aku dah banyak menyimpang dari ajaran dia :'/

Jadi, sekarang aku sebagai seorang manusia juga, telah pun berubah. Sekarang aku akan keluar memakai tudung and sentiasa sembahyang dan bersujud kepada Allah. Aku harap apa yang aku minta untuk menjadi anak yang solehah di makbulkan oleh Allah. 
Dan aku harap juga, dengan perubahan aku ini dapat sokongan dari mana mana pihak supaya aku tak teragak agak dari berubah. Biasalah, syaitan nirojim kan tak pernah lupa tugas dia. Aminnnn ;)

Mungkin aku berlum bersedia berubah dengan 100%. Tapi aku akan sentiasa berdoa agar Allah sentiasa membuka hati hamba Dia ni supaya menutup aurat dengan sepenuhnya dan sentiasa bersujud kepadanya. Dan juga jika aku sudah bersedia betul betul, aku akan keluar memakai stokin. *buat muka blurr 

Ingat! Perubahan ke arah kebaikan itu tersangat sangat lah baik. Allah akan merahmati hambanya yang berubah kepada jalan yang benar. Bak kata pepatah facebook 'perempuan yang tak bertudung semuanya hot and perempuan yang bertudung semua indah dan cantik. Almaklumlah, neraka tu hot and syurga tu indah dan cantik' 

RENUNG-RENUNGKANLAH dan SELAMAT BERAMAL *ambil bantal busuk tutup muka 



 


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// Forever Young-One Direction